Breadcrumb-link
Welkom op de officiële eBay- pagina Clarks     -     Bezorgen & Retourneren / betaling

Veelgestelde vragen

In welke landen levert u en wat zijn de verzendkosten?
Wij bieden momenteel een gratis standaard bezorging. Wij leveren alleen in Nederland.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
De geschatte levertijd die voor Standaard bezorging wordt weerggegeven tijdens het plaatsen van uw order of in de bevestigingsmail is vijf dagen. Bestellingen worden tussen maandag en vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur bezorgd (Uitgezonderd feestdagen).

Kan ik mijn bestelling traceren?
U ontvangt een e-mailbericht met een verzendnummer dat gebruikt kan worden om uw bestelling te traceren.

Kan ik mijn bestelling naar een ander adres versturen dan mijn huisadres?
Ja, wij bezorgen op alle adressen in de landen waar wij leveren. U kun uw bestelling op uw werk of bij een vriend(in), familielid of buurman/-vrouw laten bezorgen. Voer tijdens het bestellen onder 'leveringsadres' het adres en de naam in van de persoon die voor de ontvangst van uw bestelling zal tekenen.

Wat gebeurt er als mijn bestelling wordt bezorgd als ik niet thuis ben?
Voor alle leveringen is een handtekening noodzakelijk. Als u niet thuis bent en dus niet voor ontvangst kunt tekenen, laat de koerier een briefje achter waarop staat hoe u een nieuwe bezorgdatum kunt regelen. U kunt uw bestelling ook laten bezorgen en tekenen door bijvoorbeeld een vriend(in), buurman of -vrouw of een collega, als u bij uw bestelling het adres van die persoon invult als leveringsadres.

Ik zou mijn schoenen graag met spoed geleverd willen hebben.
Helaas kunnen wij uw bestelling niet met spoed behandelen

Bezorgt u ook op zaterdag?
Bestellingen worden tussen maandag en vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur bezorgd (Uitgezonderd feestdagen).

Waarom wordt mijn bestelling later afgeleverd dan verwacht?
We doen onze uiterste best om uw bestelling tijdig te laten bezorgen. Helaas kunnen omstandigheden waar wij geen invloed op hebben, zoals slecht weer en transportproblemen, een levering vertragen. Bewaar het trackingnummer dat u van DHL ontvangt; hiermee kunt u uw bestelling traceren.

Welk koeriersbedrijf bezorgt mijn bestelling?
In Europa werken we samen met Skynet.

Kunnen bestellingen worden geleverd naar postbussen?
Ja, u kunt een bestelling laten afleveren bij een Packstation.

Betaling

Welke betalingsmethoden kan ik gebruiken?
Wij aanvaarden de volgende betalingsmethoden: PayPal

Hoeveel paar schoenen kan ik per order bestellen?
U kunt maximaal 8 verschillende modellen bestellen. Om u echter de kans te geven deze modellen in verschillende maten te passen, mag u van ieder model twee maten bestellen.

Kan ik geschenkcertificaten die in de winkel zijn gekocht, online gebruiken?
Helaas kunnen geschenkcertificaten niet online worden gebruikt.

Hoe kan ik een aankoopovereenkomst annuleren?
De bestelling kan alleen onmiddellijk en volledig worden geannuleerd als het product nog niet beschikbaar is of nog niet is begonnen met het verzenden ervan. Bestellingen kunnen worden geannuleerd door contact met ons op te nemen op ebaynl@clarks.com. Als uw bestelling reeds is verstuurd, kunt u zich uit de aankoopovereenkomst terugtrekken door de goederen gratis te retourneren. Wij zullen uw retournering binnen 14 dagen na ontvangst verwerken en in die periode betalen wij u ook terug.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Wanneer u uw bestelling hebt geplaatst, kan deze niet meer worden gewijzigd.

Krijg ik een bevestigingsbericht wanneer ik mijn bestelling heb ingediend?
Wanneer u uw bestelling succesvol hebt geplaatst, ziet u een bevestiging verschijnen. Noteer het ordernummer, zodat u het later kunt gebruiken als u het nodig heeft.

Retourneringen & terugbetaling van uw geld

Hoe kan ik mijn schoenen retourneren en hoe krijg ik mijn geld terug?
Als u niet tevreden bent met uw aankoop, kunt u de items terugsturen en wordt het aankoopbedrag volledig aan u terugbetaald. De items moeten in hun oorspronkelijke staat, ongedragen en binnen 60 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Wij raden u aan, de procedure te volgen die wordt uitgelegd in de instructies voor retourneringen. Deze zijn bijgesloten bij de items die u van ons hebt ontvangen. Items kunnen niet worden omgeruild. Deze voorwaarde is niet van invloed op uw wettelijke rechten.

Hoe kan ik een item retourneren?
Bestellingen kunnen gratis worden geretourneerd.

Snelgids voor retourneringen:
1. Bijgesloten bij uw bestelling zit een retourformulier
2. Vul een reden in voor uw retournering (nummer)
3. Pak het artikel in, met het retourformulier erbij
4. Plak het retouretiket op uw pakket en breng het naar uw postkantoor (als u hiervoor had gekozen) of uw SkyNet-vestiging (als u hiervoor had gekozen)

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wanneer een item naar ons wordt geretourneerd en aan al onze voorwaarden voor retourneringen is voldaan, betalen wij u zo snel mogelijk terug. Het kan 30 dagen duren voordat het bedrag is teruggestort, afhankelijk van de bank en de gebruikte betaalwijze.

Er mankeert iets aan mijn bestelling. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
Producten waar iets aan mankeert, kunt u retourneren. U hebt recht op terugbetaling van het hele bedrag dat u voor de betreffende items had betaald. Gebruik hiervoor de normale procedure voor retourneringen. Items die online zijn besteld, kunnen niet worden omgeruild in Clarks-winkels.

Schoenverzorging

Waarop moet ik letten bij het verzorgen van mijn schoenen?
Om lang van uw schoenen te kunnen genieten, wordt u aangeraden elk nieuwe paar te impregneren voordat u het gaat dragen, om uw schoenen tegen regen en vlekken te beschermen. Voor het schoonmaken van schoenen van suède, nubuck of textiel adviseren we dat u een milde shampoo gebruikt. Borstel de suède schoenen als deze droog zijn met een speciale zachte borstel. Om leer zacht en soepel te houden, adviseert Clarks een schoensmeer te gebruiken - ofwel een schoencreme die vanzelf intrekt, ofwel een schoensmeer die u na het inwrijven moet uitpoetsen. Kleine slijtplekjes en krassen kunnen worden weggewerkt met schoensmeer in dezelfde kleur van de schoen. Als uw schoenen nat zijn geworden, raden we u aan om een schoenspanner te gebruiken, zodat de schoen tijdens het drogen in vorm blijft en het leer niet gaat rimpelen.